Monday, September 17, 2012

BNM dan segala tentangnya...bahagian 2~

salam 'alaik!

mode: lapar tapi kenyang.=='

nak sambung nih!hehehe...namo boring2 tau...jangan bace kalo rase terpakse...sebab tak pakse pun ekk...hehehehe...

ok...cerita bersambung ke part yang berikutnya...

BNM@UM

aku dok sebilik dengan Form 5 kat UM tuh...so malam tu bile sampai bilik, terus letak barang and baring atas lantai...heaven!sebab dapat luruskan pinggang dalam situasi sakit perut takley ilang tuh...huhuhu...sadis bile ingat2 balik...=='

sambil2 tu, tanye laa budak2 ni, ape yang dah berlaku sepanjang hari tu...
diorang ade rehearsal, taklimat, pendaftaran, cabut undi giliran persembahan...hehehe...yang tu paling best!WD kene perform 1st!haha!memang gelak laaaa kaaann...tapi no berapa pun kene perform, mesti nak perform the best laaa...

keesokan harinye, ada rehearsal pagi sebelum pertandingan pukul 2.30 petang...so kami pun berangkat ke Dewan Canselor UM yang sangat beku budak2 ni cakap...ghopenye memang beku!adehh...sangat laaa kaye UM sampai macam tu skali punye kuat aircond dia...huhuhu...macam2 hal...

rehearsal berlangsung dengan separuh jayanye...dengan target insyaAllah petang akan all out...tapi...memang aku nak sound jek UM nih...ko bagi mic laen mase rehearsal...pastu mase bertanding ko bagi mic laen!cable mic yang dah cukup ok mase rehearsal tu, ko pi tukar dengan cordless mic yang dah laen setting nye tu!Allah...sungguh Nawirah sakit jiwe time tu...sincerely, Nawirah memang jahil yang amat pasal bende2 ni...tapi untuk yang satu tu, basic dalam performance laaa...setahu Nawirah, mic penyanyi ditentukan masa rehearsal...siap bernombor lagi tau!(please...wa penah panjat stage nyanyi ok...wa tau...)
yang ni, dia boleh tuka habes...hahaha!nasib laaa...ditambah dengan gigil kanak2 tu sampai lari key nyanyi...memang haru laaa awal persembahan budak2 tu...even membaik sampai ke hujung, tetap saje aku geram!issshhh...grand la sangat!menyampah...=='

abes pertandingan, tunggu sekejap kat dewan untuk dengar sape 5 kumpulan yang dipilih untuk perform malam nanti sempena majlis penutup...MC sebut gini, "kumpulan pertama yang dipilih untuk membuat persembahan pada malam ini ialah...negeri ni ade perigi..."
hahahaha!memang Melaka laaa kaaann...geng2 nasyid keliling aku sume dah sengih2...aku pusing pandang kiri aku, WD dah serang ke arah aku dengan muke ceria abes!hehehe...Alhamdulillah...=D

balik ke bilik untuk ready sesi malam pulak...Razan demam!Syu batuk!hahaha!ape saje lah cerita WD ni kaaann...teringat kesah kat Kelantan...Tasha demam...Syu pecah!hik3!ape2 pun, WD tetap hebat laaa...(ikot suke kaaannn nak puji team sendiri...maap ler...orang laen dok ngate, meh aku kasi balas...hehehe)

so, performance malam tu lebih kurang same macam siang nye...cumenye kesumbangan lebih sket di malam hari, suare masing2 dah macam2 paten...hehehe...aku memang gelak laaa kat bawah tu...berseronok dengan penutup nasyid WD bagi tahun 2012 nih...pengalaman yang nice, hebat, pelik tapi benar, macam2 laaa...huhuhu...

abes semua 5 team tu beraksi, team Mestica perform!waaaahhh!!!sangat suke!!!
tapi kesukaan itu tertutup sebab AlFarabi conquer lepas tu...sumpah MEMEKAK!aku dah pekak...serius. duduk paling depan plak tu...Allah...tak jadi masalah lagu metal gitu...tapi sound tu kecik kan sket laaa kot...adehhh...=='

majlis habes 12.30 kalo tak salah...dengan keputusan yang pelik tapi muktamad.huhuhu...
Johan BNM kali ni conquer Persembahan Terbaik dengan Vokal Perempuan Terbaik...aku tabik yang 2 kategori tu laaa...tapi jadi Johan tu yang pelik sket...rezeki Allah untuk diorang tu..Ajmal Amany dari SMK Sultanah Bahiyah, Kedah...team yang berjaya menundukkan Khairan di BNM tapi ditundukkan Khairan di Fest KPM...balance kot!hehehe...pendek cite, Kedah korang jangan buat maen laaa...hebat2 manusia Kedah nih!hehehe...

Naib Johan pulak team yang aku sangka dapat Johan...team ni conquer Vokal Lelaki Terbaik sebab memang baek punye!!!huhuhu...AsShams dari SMKA Sheikh Haji Mohd Said from Nogori Sombile...hehehe...Third place lagi hebat! memeranjatkan!sungguh!sebab semua orang target satu daripada 5 team yang perform akhir tu...tapi yang ni di luar kawasan!hehehe...anyway, congratulations to Rabitah Haty from SMK Tembangau, Pahang...

cam peringkat negeri jugak, ade Kostum Terbaik...kat Melaka ari tu, sahabat  baik kami, Soutul Azim dapat anugerah tu...peringkat kebangsaan ni, SMA AlMasriyah from Pulau Pinang yang dapat...tapi memang aku suke baju tu...hehehe...tahniah!korang semua memang nampak handsome!hehehe...

Wardatuddiniah???hehehe....dapat perform 2 kali dah cukup la kot???hehehe...lagi menambahkan gelak sakan aku bile diumumkan Perkusi Terbaik jatuh kepada SMKA Sharifah Rodziah!hahaha!memang tercengang laaa seantero dewan eventhough Razan cakap dia dengar SMAKL sebut "dah agak dah..."
hak3!sampai laaa ni aku cam pelik tapi aku dah jumpe point kemenangan tu laaa...Alhamdulillah!

(Anugerah pelik tapi benar ni aku tujukan untuk Nabihah Faiz Mohd Rauzan, Khairani Mohd Amin, Fathiah Abd Malek, Farah Ain, Azreenah, Nur Azlin Aziz, Sharina Emira Hashim, Nur Razan Abd Haris,Aqilah Hanis, Nabilah Hannah, Siti Syuhaidah Hasan Basri, barisan vokalis Wardatuddiniah [Fest KPM & BNM 2012] dan semua ahli Wardatuddiniah yang berusaha menyokong dan membantu menjayakan pasukan 2012! thank you guys!)