Monday, December 24, 2012

Aku, Ain, dan Terengganu : Part 1

salam 'alaik!

baru lepas dengar lagu Ajari Aku by Anuar Zain...just like you said before Sher, sweet...tapi sadis...waiting for sambungan Sempurnakan Aku official MV...peace! =D

so, what should i talk tonite?hahaha!haruslaaaaahhh segalanya yang berlaku dalam masa 6 hari belakangan nih. sebelum aku terlupakan semuanya, aku nak tulis kat sini. at least, mereka-2 yang dah aku tanam dalam hati aku sekarang, sampai saatnye Allah tarik nikmat rasa dan ingatan aku nih, aku ada ini untuk ingatkan aku. sebab manisnya takkan pernah dapat semua orang rasa selagi mereka tak buat ape yang aku buat nih. =D

i'll start with my journey to Terengganu Darul Iman, bandar di mana semua penyu berkumpul...tapi atas sebab hujan tanpa henti, aku gagal bertemu penyu hidup, melainkan teman drebar tak berbayar aku, Mr Najmi Faiz tunjukkan penyu batu dua ekor kat tepi jalan. ^^

ape keje pulak aku pegi Terengganu tuh?
haaa...ni semua pasal sorang lagi budak...Faezzuddin...ayat 'makang dalang' dia sent kat aku camnih:

"akak, abang Najmi pesan, dy berharap sgt akak dapat datang terengganu khamis nih..."

hekkk???bio beno ko dik?hahaha...malangnye, aku yang membenarkan hal itu terjadi...hehehe...aku buat plan tegempo, buat list sape-2 yang boleh and tak boleh ikot...dan hasilnya, jeng jeng jeng...

makcik nih laa yang berjaya terpilih sebagai peneman perjalanan...
Miss Nurul Ain Hussin
erkk...yang pakai tudung hitam yek! harap maklum. ^^
so, kepada yang tak terpilih tu, maafkan aku yek...next trip bile korang dah boleh aku bawak lari dengan senang, in shaa Allah yek...Ameen..^^

dan ceritera realiti cum fantasi hidupku bermula saat 10.00 pagi bas Mara Liner - trip ke Dungun - sampai...
naik bas yang sepatutnye sampai pukul 9.30 pagi...on paper beb...layan...hehehe...thanks to Ummi and Waled and also Mak Abah Ain atas kesudian melepaskan 2 dara ini mengembara...peace!

sepanjang dalam bas...ayat yang keluar dari mulut kami ialah...

"kite nak pegi terengganu!"

dan yang sewaktu dengannye...##
ntah brape kali aku tak tahu...haha!excited lah kot!membayangkan pe nak jadi kat tempat orang tuh...tanpa menjangkakan ape-2 pun...

dan yang bestnye, perjalanan hampir 10 jam kami tuh - atas sebab Mara Liner nih memang 'line'...semua stesen spanjang perjalanan dari Seremban ke Kuala Terengganu dia akan stop turun naik orang - kami ditemani kanak-2 comeyyyyy...sangat!!!aku geram dengan budak tuh...hehehe...namenye...

Ake
"nak pegi umah Tok Cik kat Kuantan" okeh...
budak 4 tahun nih borak macam orang tua...^^
so, selama kami dalam bas sampai la Ake turun kat tepi jalan kat Kuantan, kami sangat berseronok...hehe...
haruslaaaah lepas dia turun jek, kebosanan kembali dan...

semua stop-2 tu takmo cite laa sebab takde yang menarik pun...selain tempat di mana kami diturunkan...
tang ni aku kesian gile kat Najmi and Faez...hehehe...mane aku nak tahu pakcik stop kan kat tepi jalan jek...
maaf ye sebab buat cite bohong pakcik turunkan kat stesen bas...hehehe...
dan kurang lebih 7 malam kami pun tiba di...


okeh...next punye cite aku hold esok pulak in shaa Allah...sebabnye tahap demam aku ni dah mule merebak ke seantero badan...nak bagi peluang depa rehat dulu naaa...

sampai jumpa di sambungan qesah Aku, Ain dan Terengganu...peace! ^^

Salam 'alaik.

1 comment: