Monday, September 17, 2012

BNM dan semua tentangnya

salam 'alaik makhluk Allah bernama manusia sekalian!=)

mode: berjaya memaksa diri yang kelaparan untuk makan lontong

tajuk post kali ni agak entahape2 kaaannnn...hehehe...but things happened and nak share jugak dengan semua orang (in case ade yang membaca laaa...) or nak simpan supaya tak lupe sebab nampak gayenye otak makin tua dan lupe macam2 hal dah ni...(sile ingat mati ye Nawirah!=] )

where to start?hmmm...

perjalanan pergi.
WD bertolak dari sekolah jam 10 pagi lebih sket dengan bas sekolah diorang laa...aku tak follow sebab aku cikgu sekolah laen kaaann...haruslah mendahulukan hakiki dahulu...hehe...

dari pihak aku pulak, habes sekolah, aku terus ke UKM...kelas Masters aku dah mule!petang tu ade kelas Seminar yang bakal membawa aku terbang kembali ke bandar Soekarno Hatta as a presenter..hik3...and also kelas Transisi yang sangat sesuai laaa untuk aku amek since aku cikgu Transisi kat sekolah aku...
kelas habis pukul 7 malam...

after solat, member ajak teman dia dinner...aku follow dalam situasi perut sangat tak sedap...agak teruk situasi perut aku hari tu...toilet jadi teman sementara gak laaa...dok pikir2 balik, maybe sebab aku makan mangga kat sekolah...so macam layan jek la sakit tu dulu...mase dinner, 1st time ever,  aku makan 3 sudu nasi!pastu aku tolak tepi pinggan sebab dah loya tahap maximum!==' control macho sebab nak terus temankan member makan, cube minum air panas yang  dah di order...lagi teruk...2 sip, aku dah tak ley minum dah...air ade lagi 3/4 gelas...(finally Nawirah membazir.==')

on da way balik ke UKM (pegi makan naek kereta member), singgah 7-11 beli pil Chi Ki Teck Aun dengan harapan boleh redakan sedikit laaa...tapi ketentuanNya, nak mengajar aku banyak perkara mungkin atas semua dosa yang aku buat, ubat tu pon sombong dengan aku dah...='(

oke. bermulalah kini perjalanan yang melibatkan aku dan BNM...percussionist aku, miss Emira Hashim ade kat Melaka sebab ade tuisyen...so, from UKM aku turun semula ke Melaka untuk pick up this important person...nak balik Melaka pun mendapat siksaan paling ringan kat dunia nih...huhu...gini ceritanya...kan aku memang ngah problem dengan perut aku kan?hehe...drive atas highway menyebabkan peluang muntah aku semakin cerah...menjajau gak laa mencari plastik dalam kereta...alone plak tuh!Bismillah...waktu tu Allah aje yang boleh selamatkan aku daripada sesuatu yang lebih parah...

aku amek keputusan untuk pit stop kat Nilai...tak sanggup...aku telan panadol sebab badan dah mula panas tande ragaman perut membawa demam...aku rest jup and try to tidur at least 5 minutes...terjaga2 gak laaa sebab kat RnR kaannn...risau dengan keadaan sekeliling...(gagah macamane pun perempuan tu, kalo dah perempuan, perempuan jugak laaa...hik3!)

aku terbangun sebab kat tekak ni dah maen tolak2...dengan pantas bukak pintu kereta and.....abes segala macam isi perut keluar...sakit kepala, mau pengsan, 5 6 kali gak muntah...(dah la paling susah muntah...so bile kene skali, amekaw la kaaannn...==') after that, sedikit lega sebab almost all yang de dalam perut ni dah keluar...aku pi toilet bersihkan diri, masuk kereta, relax for few minutes, and mule drive balik Melaka...terer tak???haruslahhh!!!hehehe...

sampai Melaka, terus amek Emira kat umah dia...kami bertolak setelah mendapat restu Ommanya yang sangat comel!heeee...(no wonder ko pun gitu laa cik Emira oii!hehehe)

bermulalah journey kami dari Melaka ke UM...bermula jam 12.30 midnight...hik3...takde keje kot!tapi berbaloi...Alhamdulillah!=D dah de member dalam perjalanan, dapat lupekan jup sakit tu...dah tu, dah la dah lambat, boleh pulak aku ni salah masuk jalan...adehhh...aku nak pi RnR Seremban, yang aku masuk highway Seremban!gedik sungguh!!!berpusing laaaa keluar....salah keluar pulak!!!dah menghala ke Melaka balik!adehhhhaiii...seb baek Emira layan jek...hik3...sorry dear...aku pun masuk Port Dickson and beramah mesra dengan TollGateGirl supaya aku tak salah jalan dah...yang akhirnye bawak aku ke jalan yang benar...Alhamdulillah...

baru satu hal...
satu hal lagi, dah masuk serdang...aku mintak tolong Brader Haffizz turun menyelamatkan aku untuk sampai ke UM...dia mintak aku tunggu kat KTM Serdang...kitorang dah jumpe dah!tapi boleh pulak lajak jauh ke depan!Allah...sungguh bodoh laaaa Nawirah waktu tu...confirm!hahahah!boleh plak memaen atas jalan...dah  la pukul 2 pagi...dalam kereta dua2 perempuan pulak tuh...huhuhu...memang gelak saje laaa aku ngan Emira...hehehe...dah lajak jauh, mencari laaa tepi jalan yang membolehkan kami berhenti...dan dok la tunggu brader sampai...

Brader Haffizz sampai dengan Brader Najmi and Safuan...(thanks guys!!!)
boleh pulak si Haffizz wat lawak pukul 2 pagi...

"Kakak!!buat ape kat sini?susah2 jek tunggu!"
adehhh....gedik sangat dowh kau!!!hahahaha!!!

and kami pun terus laaaa ke UM...mencari kolej kediaman budak2 ni lepak...and kami bye2 Brader2 tu sume...and kami pun naek untuk rest sambil nak tau ape pulak cerita WD sepanjang sehari kat UM tuh...
aku punye sakit?hehehe...berterusan sehingga ke hari ini...=')

panjang sangat pulak!
aku sambung next post!
adios!=)