Sunday, January 6, 2013

Aku, Ain, dan Terengganu: Finale

Bismillah Allahu Akbar Alhamdulillah Rabbil 'Alamin.
(baik...kasi Khairan touch sket...^^)

salam 'alaik! ape cerita semua orang kampung?
Alhamdulillah...aku berjaya menghadapi exam KP2 dengan selamatnya...biarpun soalan first aku dah blank!==' sangat teruk aku dengan theory nih...laen kali bagi soalan kira-2 10 pun aku larat abeskan dalam mase 2 jam!==' okeh.salah sendiri.sape suruh malas bace?hehehe...

abes sudah sesi membebel. kini bebelan menyambung qesah aku dan Ain di Terengganu...

on Friday, Najmi janji nak bawak aku, Ain, and AFU gang pegi jalan-2 sekitar Kuala Terengganu...so pergerakan yang sedikit lewat telah berlaku tapi kami relax jek...lagipun bumi Terengganu penuh dengan 'salji'...so chill...=='

Najmi amek kami berdua and pi sarapan dulu cam biase kat rumah dia...pastu ade ape-2 yang best jadi tak?
takde rasenye...kalo ade Ain, ingatkan aku yek!banyak sangat orang tue ni nak pikir...=='
perjalanan kami menuju ke Kualan Terengganu sangat laa best!sebab, kat luar kereta hujan...pastu aku ditunjukkan kawasan penggambaran Mael Lambong...pastu aku nampak penyu batu beso...pastu mengenang memori bawak team Chess kebangsaan kat Stadium Negeri, 7-Eleven...hehehe...pastu pe ekk?
haaaa...kami sampai laaa kat Pasar Payang!syurga membeli-belah kawasan Kuala Terengganu!sebijik cam Pasar Baru kat Bandung...so bermulalah sesi round-2 cuci mata buang duit...aku jalan dengan Ain pade mulanya...tapi akhirnye bertemu 'kekasih'-2 hati 5 orang tuh...selamat aku!risau gak tak jumpe jalan keluar...hehehehe...

penutup journey kami dalam pasar tu sangat happening...bile Syazwan wat 'onar' kat satu kedai nih...dia siap boleh borak dengan sorang makcik Kelantan...dia kecek selambe je...dah laaa salah bagi price!barang RM15 se, boleh plak dia pandai-2 bagi diskaun '10 riya'...hahahaha!tapi best arr...memang kitorang gelak gilos punye...^^ tahniah laaa Syazwan!XD

abes kat Pasar Payang, kami keluar kawasan and menuju tempat untuk memenuhkan perut yang dah mule krak kruk krik-2...=='

Najmi bawak kitorang pi makan kat satu kedai yang agak glamor di situ (berdasarkan jumlah manusia yang stop makan and macam taknak blah even waktu solat Jumaat menghampiri)...Batu 6 ekk?ntah ape laa name tempat tuh...kedai di sebalik pasar basah...kalo tak salah lerr...sedap wo!aku, Ain, Faez, Syazwan, Fakhri makan nasi ayam (main dish kedai tu)...Syafiq ngan Najmi makan mee sup pe ntah...de laa name special gak...

abes makan, kami bergerak ke Masjid...anak-2 lelaki tu semua buat pit-stop untuk solat Jumaat...aku ngan Ain jadi 'jaga' kereta sementara diorang abes solat...ape aku ngan Ain buat?hehehehe...kitorang nyanyi lagu-2 wardat zaman dolu-2 plus zaman sekarang...nyanyi-2 sampai laaa nampak kelibat Syafiq datang kat kete...kitorang pun kembali ke tempat masing-2 macam tak bende jadi pun...hehehehe...sogan.^^

beberapa minit kemudian, yang laen keluar dari Masjid and perjalanan diteruskan...singgah kat satu kedai tepi jalan...beli KOPOK LEKOR!heee...satu bende yang memang boleh dijumpai di mana-2 ceruk kawasan...

gelagat bebudak nampak kopok lekor...hik3

haruslaahh sengih...kopok berjaye dibeli...2 jenis kan bang???^^
dari kedai tuh, kami terus menuju ke destinasi yang aku tunggu-2...MASJID KRISTAL!hehehe...aku teruja..biarpun ini jejakan kaki kali ke-2 sepanjang 27 tahun hidup...Alhamdulillah...solat siap-2 kat masjid tuh, pastu amek gambar Ain berlatarbelakangkan masjid...ghopenye pakcik-2 aku tuh ade kat kawasan dalam masjid...siap diorang join 'mengaminkan' imam yang menikahkan satu pasangan mempelai petang tuh...bukti?ade...ni hah...

Terima kasih kepada pak guard yang baik hati bagi budak duorang nih masuk...=='
boys and Masjid Kristal.

aku tak taw laaa cerita yang berikutnye sebab takde dalam crime scene...hehehehe...ni pun cilok kat page Najmi...^^

abes round kat masjid, kami pun bergerak laaa nak menuju ke Taman Tamadun Islam...tapi 'terlalu' kat kawasan cruise yang menyebabkan soalan 'Nak naik cruise?' terpacul dari mulutku...hik3...bile semua orang buat keputusan yang the very the common..."saye tak kesah"...memang mintak sekeh laaa kaaann...huhu...kami pun pi la beli tiket cruise plus TTI journey...dan bermulalah sesi kami di atas air...

okeh...perhatikan brader yang berdiri kat depan skali tuh...
dia lah yang jadi bahan kitorang sepanjang cruise nih round...huhu

to start.

ko teruja kan Ain?^^

kapal berharga 14juta!!!

pengangkutan mencari rezeki di tengah lautan

kincir air buatan

I-City to-be

paling smart! Allahu Akbar!

okeh...selingan...ni sesi diorang menggelakkan brader tuh...hik3

angle: tengah laut...=='

no comment.^^
abes sesi cruising...kami pun bergerak ke TTI...tapi sebelum tu kitorang break solat dulu...duduk laa aku dengan Ain dengan Fakhri borak-2 sambil menantikan gang-2 Terengganu usai solat Asar...macam-2 cite keluar...heee...pastu datang pulak Syazwan dari arah mane ntah...lagi haru laa...tapi best borak dgn korang!cam dah lame naw kenal nye...heee...maceh!^^

okeh...kami pun masuk laaa ke TTI...aku tak amek gambo sangat sebab dah hujan..menjaga kebajikan Iphong...hehehehe...sempat mandi hujan sket dengan Ain gara-2 nak pi toilet...hehehe...yang lebih teruja sebenonye budak-2 lelaki tu laaaa...huhu...aku ngan Ain relax jek..hahahaha!

abes round (yang sebenonye berenti dari round sebab hujan), kami pun keluar dari TTI dengan...AISKRIM! part nih aku paling kelako!hehehe...bile semua orang dapat aiskrim, kitorang terus masuk kereta...dan...memang senyap sunyi kereta tuh!!!tak ley blah langsung...aku cam kekok gile sebab sunyi sangat...menyebabkan ketawa aku pecah...heeee...sorry arrr...memang takley terima suasana senyap sunyi camtuh!kelako...hehehe...asyik naw ngan aiskrim...heee...

kami terus bergerak keluar kawasan dan menuju ke Masjid Terapung...destinasi terakhir...kami solat disitu tapi tak sempat nak menikmati keunikan masjid sebab dah gelap and hujan...so, abes solat terus balik...and....kat rumah Najmi, ade ayam bakar plus sosej plus fries plus cocktail yang sangat asiiikkkkk menanti kami...hehehehe...

abes makan, kitorang lepak kat ruang tamu...time tu datang laa budak SFd sorang demi sorang...pelik gak asalnye...ghopenye memang nak lepak umah Najmi...de saje plan budak-2 lelaki tuh...huhu...katenye lagi, skali laaa nak jumpe Kak Pah ngan Ain last day...okeh...ayat tu buat aku stret diam and layan TV...sampai Arif penah cakap dalam message dia "mesti arif ganggu akak tengok cite nih...sebab ari tu kat umah abg najmi, arif tengok akak memang khusyuk sangat tengok tv..." hehehe...aku saje jek layan tv tuh...sebab sedih woooo...tengok korang ramai-2....sedih sangat-2...sebab esoknye tu memang nak kene blah dah kaann...='(

aku stay lame gak laa...sampai kol 1 pagi...pastu baru aku ajak Najmi hantar kami balik...time tu dah sebak gile...sebab tak semua boleh muncul esoknye untuk send-off kitorang...so sangat laaa sedih...='(

okeh. sedih. rindu. korang!='(

malam tu aku ngan Ain tido lewat sket...sebab malam tuh dah rindu sangat-2 dengan semua orang...so kami recall semua yang dah berlaku sepanjang kami kat sana...rindu sangat!

aku rase sampai sini jek laa...aku taknak cerita pasal send-off kami...sebab aku malas nak nanges dah...hehehe...so, aku simpan cite sebab nak simpan air mate...Ain, sile kenang sendiri-2 yek!=D

thank you guys.
thank you so much.
i really-2 appreciate everything yang korang bagi pada aku sepanjang aku kat sana.
thank you.

wassalam.^^

1 comment:

  1. Setiap pertemuan ade perpisahan nye
    Sgt terharu bile bace..
    Mngenang kn kembali saat akak kt dungun..
    Sedih nyerrrrr

    ReplyDelete