Tuesday, July 3, 2012

FNSS 2012 vs Kelantan vs whatsoever!

salam 'alaik!
salam perpaduan!
salam mahabbah segugus mawaddah! (lame tak gune ayat nih!<3)


ok readers yang dirahmati lagi dikasihi Allah sekalian...
disebabkan post ini insyaAllah agak panjang diikuti beberapa gambar...makanya, aku memilih untuk menggunakan bahasa ibunda banyak skit...hehehe...maapkan ambo pade yang terer omputeh tu...ambo takley watpe dah...sebab memang panjang cerita kali ni...hehehe...


tersebutlah kesaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah...(sile bace menggunakan alunan syair.)


tengok kat tajuk...meh aku terangkan...FNSS...Festival Nasyid Sekolah Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia...Peringkat Kebangsaan 2012...telah berlangsung dengan penuh gah dan hebatnye di Kelantan Darul Naim...ape name tempat tu?jap...erkk...haaaa! Jabatan Kesenian dan Kebudayaan Negara, Kota Bharu, Kelantan. insyaAllah betul la tuh...heee...


syok serius punye!aku pon cam kejutan budaye sikit...sebab grand nau2...dengan auditorium yang memang macam artis2 nak wat persembahan tu...dengan sound system yang for me, nice dowh!hahaha!
jap...ape masalah aku pegi sane kan???hehehe...aku kan budak nasyid...de motif kan???hehehe...takde laaa...aku train adik2 sayang aku...Wardatuddinniah @ SMKA Sharifah Rodziah, ma old high school...heee...rindu nasyid punye pasal, pi laa turun train...Alhamdulillah, rezeki nak panjat stage kebangsaan berhasil...rezeki Allah!<3


overall, aku puas hati sebab yang dinobatkan pemenang pon memang wat aku tercengang laaa kaann...aku pon letak sikit harapan team aku tak jatuh jauh ke hujung...sebabnye, ade 15 team yang lawan...daaaaannnnnn...team aku satu-satunya PEREMPUAN!haaaa...cer bayangkan...14 team lelaki derrr...Allah...bak kate Sher laa kan, "Kak Pah, oghang boring dengar....sameeee jek sumer!!" sungguh laaa...dah semua lelaki...korang jek yang terlaen!hahaha!


tapi kaaannn...sungguh team kami tak lari jauh...dekat jek kat tangga kemenangan tuh...hehehe...Alhamdulillah...dapat Top 5...syukur pada Yang Esa...Alhamdulillah 786!


jap...aku selit gambo sebelum aku sambung dengan cerita WHATSOEVER aku...hehehe...have fun watching!<3

first pic taken after check-in...hello Kelantan!<3

tag idaman seluruh peminat nasyeed...Alhamdulillah...rezeki korang 2012!
Alhamdulillah...<3

and here we go...my team...WARDATUDDINNIAH...with tag!hahaha!(diorang ni memang dok doa dapat pakai tag...sampai dapat haaaa...eksaited!hehehe...)

Sherina Emira@Sher@percussionist and Marliza@Marl@vocalist

Nur Razan@Ajan@percussionist (and doraemon...curik!!!##)

Nur Aqilah Hanis@Qiqi@percussionist

Aliah Nadtrah@Aliah and Natasha@Tasha and Ain Fatina@Ain
as vocalists

Syuhaidah@Syue and Nurul Ain@Ain as vocalists
(erkk...yang belakang sekali toksah dah...##)

and sambung balik tentang fest ni yek!

kan dah cakap kan?stage dah cukup grand...aku nak sangat derr dok atas tu nyanyi...tapi...dah tue...hahahaha!

haaaa....siap kad jemputan bagai!de 3 semuanye...Pembukaan, Jamuan Negeri, Penutup.

gimik perasmian pembukaan...kemaen lagi!hehehe

serius...aku menanges time nih...memang susah sket kalo nampak OKU nih...
presenting budak tilawah bermasalah penglihatan...suare MasyaAllah...<3

heee...antara faveret team...and also terkenen kat solo nyaaa...hehehe...SMK Kuhara from SABAH.

nice song dear...SMA Kuala Lumpur from Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

johan 2011...gagal kali ni...tapi tetap johan di hati...hangpa kene dengaq suara solo dia...alahai...<3
hehehe...SBPI Kubang Pasu from Kedah.


ini barisan hakim yang terlibat sepanjang FNSS...good job guys!syukran!<3

jamuan negeri...makan!

sarapan terakhir di Kelantan...nak balik Melaka daaaaa...

erkkk....pe masalah ngan dia ni???hehehe...haaa...ini kami gelar sebagai Pakwe Qiqi...hik3!

adios Kelantan!thanks for everything!

that's all from Kelantan...and now...bermulalah...WHATSOEVER ku...
erkk...7:48???
sorry guys!Maghrib is waiting!
miahnhae...
sabaq naaaa...
nanti cheq sambung yek!part 2...insyaAllah...
sebelum tu...cheq attach sekali video team cheq kat sini...ley tinggalkan komen kalo nak...
kalo boleh, yang bermakna laaa kann...huuu...syukran in advance!<3
sehingga itu, salam takzim daripada saye...penulis.
salam'alaik!<3



No comments:

Post a Comment